Santa Maria da Feira, Portugal
(2016-2017)

FRESH STREET#2
International Seminar for the Development of Street Arts
Client: Circostrada Network and Municipality of Santa Maria da Feira.
Pilot of the international worksgroup and project management for the 2nd edition of the International Seminar for the Development of Street Arts.

Co-funded by the Creative Europe programme of the European Union, the Portuguese Ministry for Culture and Municipality of Santa Maria da Feira.

FRESH STREET#2
Seminário Internacional para o Desenvolvimento das Artes de Rua
Cliente: Circostrada Network e Município de Santa Maria da Feira.
Coordenação do grupo de trabalho internacional e gestão de projeto para a segunda edição do Seminário Internacional para o Desenvolvimento das Artes de Rua.

Cofinanciado pelo programa Europa Criativa da União Europeia, pela República Portuguesa – Cultura e pelo Município de Santa Maria da Feira.

Organised by Circostrada Network and ARTCENA, in partnership with Imaginarius, between May 24-26, 2017 in Santa Maria da Feira (Portugal), the second edition has bring together street arts players, artists, programmers, journalists, researchers and policy makers for three days of stimulating exchanges, insightful debates and valuable networking. The programme included plenary sessions — to be inspired, overview sessions — to reflect on the current state of street arts in specific regions of the world as well as tailor sessions — to delve deeper into key thematic topics for today’s artistic creations exploring the public space. FRESH STREET#2 has presented an opportunity to discover the local scene, see performances, connect with Portuguese street arts players and have a glimpse into an emerging field within the European panorama!

Numa organização da Circostrada Network e do ARTCENA, em parceria com o Imaginarius, entre 24 e 26 de maio de 2017, em Santa Maria da Feira (Portugal), reuniram-se agentes das artes de rua, artistas, programadores, jornalistas, e investigadores e decisores políticos para três dias de uma estimulante partilha, potenciadores debates e valioso networking. O programa incluiu sessões plenárias – para ser inspirado, sessões de foco – para refletir o estado atual das artes de rua em regiões particulares do globo, e sessões “tailor” – para ir mais fundo em temas-chave para a exploração da criação artística contemporânea no espaço público. FRESH STREET#2 representou uma oportunidade para descobrir a cena artística portuguesa, ver performances, criar conexões com agentes do setor das artes de rua em Portugal e mergulhar num país emergente no contexto das artes de rua na Europa!