TEAM | EQUIPA


BRUNO COSTA

Bruno Costa holds a master’s degree in Management for the Creative Industries from Universidade Católica Portuguesa (UCP), with academic research in the processes and mechanisms of internationalization of artistic projects and international cooperation, in particular the construction of European cultural identity. He is PhD student in Cultural Studies at the Universidade de Aveiro, guest lecturer for Partnerships, Networks and Internationalization in Creative Industries, at UCP, and elected member of the Circostrada Network steering committee.

Experience in cultural management and strategy, artistic projects management and international cooperation coordination.


Bruno Costa é mestre em Gestão de Indústrias Criativas pela Universidade Católica Portuguesa (UCP), tendo especializado a sua investigação nos processos e mecanismos de internacionalização de projetos artísticos e cooperação internacional, em especial a construção da identidade cultural europeia. É aluno de Doutoramento em Estudos Culturais na Universidade de Aveiro e leciona a unidade curricular Parcerias, Redes e Internacionalização nas Indústrias Criativas na UCP. É membro eleito do steering committee da Circostrada Network.

Gestão e estratégia cultural, gestão de projetos artísticos e coordenação para a cooperação internacional.

DANIEL VILAR

Daniel Vilar is a cultural and marketing manager, with a degree in Marketing Management from IPAM. He is a Master student in Communication Sciences at University of Porto. His complementary training includes specialized courses in Event Management (Turismo de Portugal) and Project Management, as well as participation in conferences in the fields of strategy, innovation, marketing and tourism. His career reveals a special ability for event and festival management, with a focus on experience and immersive contexts.

Experience in cultural and marketing management applied to artistic, tourist and territorial contexts.


Daniel Vilar é gestor cultural e de marketing, sendo licenciado em Gestão de Marketing pelo IPAM. É aluno de mestrado em Ciências da Comunicação na Universidade do Porto. A sua formação complementar inclui cursos especializados de Gestão de Eventos (Turismo de Portugal) e Gestão de Projeto, contando ainda com participação em conferências nas áreas de estratégia, inovação, marketing e turismo. O seu percurso revela uma apetência especial pela gestão de eventos e festivais, com foco na experiência e nos contextos imersivos.

Gestão cultural e de marketing aplicada aos contextos artístico, turístico e territorial.